Today’s Solutions: August 16, 2026

Vegan medicine is becoming an accessible and powerful therapy. For a recent meta-analysis of studies researchers analyzed nearly 100 studies relating diet and disease. Overall, reductions in body mass index, total cholesterol, LDL-cholesterol, and glucose in vegetarians and vegans compared to omnivores were identified. When only the 10 prospective cohort studies were included, ischemic heart disease (heart attacks) were reduced by 25% and total cancer by 8%. When the analysis was limited to vegans, total cancer incidence was reduced by 15%.

Solutions News Source Print this article
More of Today's Solutions

What’s healthier? Toasted or untoasted bread?

Choosing to toast bread is typically a matter of taste and texture, but did you know that toasting (and dehydrating) your bread might actually ...

Read More

Universal cancer immunotherapy may be possible through protein engineering

Scientists at ETH Zurich have made significant progress in developing a ready-to-use immunotherapy treatment for cancer. A synthetic protein modification can allow immune cells ...

Read More

Flora, fauna, and funga! UN advocates for new turn of phrase in conservation ...

The United Nations Convention on Biological Diversity (UNCBD) argued for the inclusion of fungi in conservation debates alongside flora and fauna so that fungi ...

Read More

New CFBP regulations erase medical debt from credit reports

BY THE OPTIMIST DAILY EDITORIAL TEAM In a bold move to protect consumers burdened by medical debt, the Consumer Financial Protection Bureau (CFPB) unveiled ...

Read More